על קולני אום, מנדלה/גיאומטריה - וחיים.
top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תIrit Lerner

על קולני אום, מנדלה/גיאומטריה - וחיים.


התרבות ההודית

שנים אני חושבת שהכול מגיע מהפילוסופיה, המדע והידע הנסתר ומתגלה מהתרבות ההודית עתיקת יומין ואולי המקדימה מבין התרבויות.

בתרבות עשירה זו זורם מידע המכיל את כל הסודות והצפנים שאנחנו מחפשים מאז ומעולם על כול העולמות. הצופן יכול להיות ציור, מבנה, שירה - אבל הכול מתמזג למבנה אחד שכל ילד מכיר בכל העולם וזוהי המנדלה

קולני האום

מדלגת לרגע אל צליל קולני האום עליו אני מלמדת בסדנא, למרות שהוא חלק אחד, חשוב ככל שיהיה, מתוך שיטת אקיוטוניקס שמטפלת בנוסף לאום, עם צלילי כל הפלנטות במערכת השמש שלנו.

צליל האום הוא תדר כדור הארץ במהלך שנה אחת – כדור הארץ הבית שלנו.

היקום נוצר מתוך רטט כשצליל האום בא אחריו. הצליל נוצר אחרי הרטט.

על האום

המילה אום מורכבת משלוש הברות א -או – אום שמשמעותן יחד הם איזון והרמוניה בין הרובד הגופני, הרגשי והרוחני. האום היא מנטרה עוצמתית במיוחד מכיוון שהיא התנועה הראשונה המסמלת חיים ואיזון כוחות, הפועלים עלינו ומתוכנו.

המנדלות

המנדלות הן מבנה גיאומטרי מושלם שבמרכזו נקודה


אשר ממנה מתחילים לבנות את המנדלה.

בכל רחבי העולם ובכל התרבויות והדתות, מצוירות מנדלות בכתבים, סלעים, מבנים ובכתבי הסנסקריט - השפה ההודית העתיקה.

כל הצורות הגיאומטריות של המנדלה מכילות בתוכן צופן, קוד, של חוקי הטבע. בכתבי הסנסקריט מוסבר אותו צופן אלא שמעט מאוד תורגם ונמסר לעולם. רוב המידע עדיין שוכב בעומקי המגילות עתיקות ומחכה.

לנו יש יותר שאלות מתשובות מאחר והמידע מקודד לתפיסה שהעולם המערבי השתיק באלפיים שנה האחרונות. אבל הי, לפחות אנחנו בדרך..

CYMATICS

בשנות ה-60 ערך האנס ג'ני ניסויים על השפעת צלילים שונים על חומר. הוא חקר את הגיאומטריה שנוצרה בהשמעת צלילים שונים. (מי שהמציא את הלוח עליו הונח החומר שיצר את המבנים הגיאומטריים, היה ארנסט צ'לדני – פיזיקאי שבשנת 1787 פרסם את עבודתו על השפעת צלילים על חומר שנראה בתבניות הנדסיות מתמטיות מושלמות. צ'לדני הוא הראשון בעולם המערבי שחקר אקוסטיקה ונחשב לאבי האקוסטיקה.)

מה קורה שמשמיעים את צליל האום על לוח מתכת עם חול? צורה גיאומטרית כשבמרכזה עיגול ובתוכה עוד עיגול קטן. צפו לבד ותראו איזה קסם נוצר - צליל וחומר נפגשים ורוקדים יחד. בסרטון יש צלילים שונים כמובן שיוצרים גיאומטריות שונות אבל רבות עם נקודה מרכזית.



מנדלות הן דפוסים של צלילים וצלילים -יוצרים מנדלות. הם קשורים זה לזה בקשר הדוק. שני פנים לאותו מבנה שמשפיעים זה על זה ומייצרים דיאלוג - ותנועה.

מדיטציה בשירה מייצרת מנדלה פנימית תנועתית רבת צורות הנעות בגלים לכל הכיוונים.

מה שאני רוצה לומר זה פשוט למרות שנשמע מסובך. צליל האום מתורגם לתבנית חזותית שזוהי המנדלה. כשאנחנו מציירים מנדלה - אנחנו יוצרים את צליל האום.

הצופן

בהודו העתיקה בנו מבנים שבתוכן מנדלות מגולפות מסוימות, מומחים מאמינים שנוצרו לא לקישוט אלא כקוד הפעלה אנרגטי כל שהוא – אם רק נדע לפצח את הקוד שלהן. הסודות מחכים לגילוי, לא לפיצוח. אנחנו קרובים. מאוד קרובים.

המדע, המידע, התודעה מתפתחים בקצב שאצלי לפחות יוצר סחרחורת נפלאה, הקשרים בין הדברים מתחיל להתבהר. אבל מנדלה היא הצופן, בו הצליל, המבנה והתנועה נפגשים ויוצרים את הטכנולוגיה שאנו קוראים לה חיים.

פיזיקת הקוואנטים

במחקרים בפיזיקת הקוואנטים מכירים בהשפעת צליל על מבנה ותגובת חומר ואנרגיה. הגילוי המרעיש היה שחוק המשיכה אינו הכוח היחיד המשמעותי, אלא שצליל מסוים מושך כלפי מעלה ולא דווקא למטה. הגילוי, שרטט יכול להשפיע על חומר לשני הכיוונים, מאשר את ההנחה שהוא יכול לגרום, בין השאר, לדברים לרחף.

גיאומטריה (לא) קדושה

אבל בואו, נרד חזרה לאדמה ונדבר על המנדלות סביבנו שבימנו קוראים להן מבנים גיאומטריים או גיאומטריה קדושה. לדעתי לא קדושה כי זה צופן החיים. מכאן נוצרת תפיסת עולם מרתקת במיוחד, המאפשרת התבוננות על הכול באופן שונה מהחינוך המאוד לא מפותח שכולנו קיבלנו, התומך במגבלות שלנו (בטעות) ביכולתנו לראות, להרגיש ולהבין. אותו כוח המאפשר עלייה למעלה, מאפשר את השינוי הנוצר במוח, איזון הפרשת חומרים, השפעה על מערכת העצבים מהמוח אל הגוף.

פרחים, עצים, סלעים, פטריות, שורשים, מערכת שמש שלנו על הפלנטות עם כדור הארץ ביניהם, תנודות בשוק ההון, מערכות עצבים, נשימה, דם, מחלות וריפוי – כולם מתנהלים בגיאומטריה מסוימת ובצלילים מסוימים. לא מובנים לרוב אבל ההכרה כיום שהידע נמצא ממש כאן וקרוב מנחם מאוד כי - שם נמצאת האמת. שם נמצא הריפוי.

חזרה לקולני האום

הרטט והתהודה מוליכים את תדר וצלי קולני האום אל הצופן של מערכות הגוף, הרגש והנשמה. אנחנו אנחנו בנויים ממיליונים של מבנים גיאומטריים בגוף שלנו שכולן - מגיבות לרטט וצליל, מייצרות רטט וצליל.

אז מה טבעי ומדויק יותר מלהניע אותם עם צליל האום שהוא ה- סדר של הגיאומטריה הראשונה בה נוצר היקום? האום הוא הקשר בין העולמות.

אני לא מכירה כלי יותר מדויק מזה.

ואת זה? אני מלמדת.

תאריך סדנא: 25.11.22 וב- 16.12.22 בין השעות 16:00 - 10:00

לפרטים: אירית לרנר - 052-5622168




91 צפיות0 תגובות
bottom of page